Monday, February 28, 2011

Gmail snel terug voor iedereen

Gmail snel terug voor iedereen: "Geplaatst door Ben Treynor, VP Engineering en Site Reliability Czar (24x7)

Stel je voor het zinken gevoel van in te loggen op uw Gmail-account en het vinden van het leeg. Dat is wat er gebeurd met 0,02% van Gmail-gebruikers gisteren, en we zijn erg jammer. Het goede nieuws is dat e-mail werd nooit verloren en we hebben weer toegang voor veel van de betrokkenen. Hoewel het kan langer duren dan we aanvankelijk verwacht, we boeken goede vooruitgang en dingen moeten terug naar normaal voor iedereen snel.

Ik weet wat sommigen van u denken zijn: hoe heeft dit kunnen gebeuren als we meerdere exemplaren van uw gegevens, in meerdere datacenters ? Nou, in sommige zeldzame gevallen bugs in de software kan van invloed zijn meerdere kopieën van de gegevens. Dat is wat hier gebeurd is. Enkele exemplaren van de post werden geschrapt, en we hebben hard aan het werk geweest in de afgelopen 30 uren om het terug voor de mensen die getroffen zijn door dit probleem.

Ter bescherming van uw gegevens uit deze ongewone bugs, hebben we ook een back-up naar tape. Aangezien de banden offline bent, worden ze beschermd tegen dergelijke software bugs. Maar het herstellen van gegevens van hen ook langer duurt dan de overdracht van uw verzoeken naar een ander datacenter, dat is waarom het genomen ons vele uren werk om de e-mail terug te krijgen in plaats van milliseconden.

Dus wat veroorzaakt dit probleem? Wij brachten een opslag software-update die het onverwachte bug, die 0,02% van Gmail-gebruikers veroorzaakt om tijdelijk geen toegang meer tot hun e-mail geïntroduceerd. Als we het probleem ontdekt, we onmiddellijk gestopt met de invoering van de nieuwe software en teruggekeerd naar de oude versie.

Zoals altijd, zullen we na een gedetailleerde incident verslag over wat er gebeurd met de Apps Status Dashboard , alsmede de corrigerende maatregelen we nemen om het te helpen voorkomen dat zich opnieuw voordoet. Als je last van dit probleem, is het belangrijk om dat e-notitie gezonden aan je tussen 18:00 PST op 27 februari en 2:00 AM PST op 28 februari was waarschijnlijk niet in uw mailbox, en de afzenders zouden hebben ontvangen mededeling dat hun berichten werden niet geleverd.

Dank voor lager met ons als we weer dit op te lossen, en sorry voor de schrik.
"

No comments: