Thursday, April 28, 2011

Gezichten van Gmail: Petra Kruis

Gezichten van Gmail: Petra Kruis: "Geplaatst door Kathleen Chen, Consumer Operations

Vorige maand hebben we afgetrapt "Gezichten van Gmail ', een serie waar we je kennismaken met enkele van de leden van het Gmail-team. Voor onze eerste post, spraken we met Manu Cornet , een ingenieur in Parijs die een aantal van onze favoriete thema's. Deze maand zijn we terug in Mountain View met Petra Cross, een rondreizend gal die bouwt tools om te helpen het Gmail-team efficiënter te maken.


Wat doe je op de Gmail-team en hoe lang ben je al bij Google?
Ik ben al een software engineer bij Google voor meer dan zes jaar. Ik heb mijn eerste drie en een half jaar met het zoeken team ontwikkeling van een kader voor de evaluatie van de relevantie van de zoekresultaten. Sindsdien heb ik nadruk op de interne Gmail-infrastructuur en het bouwen van tools die ervoor zorgen dat andere Gmail-ingenieurs productiever.

Wat deed je voordat hij bij Google?
Nadat ik mijn computer science graad van Santa Clara University, werkte ik voor een jaar bij een kleine Silicon Valley halfgeleider-start-up. Voordat ik kwam naar Californië, studeerde ik CS in Slowakije. Ik ben altijd doen van veel dingen op hetzelfde moment. Terwijl ik op school zat, die ik heb gemaakt en verkocht kleine zwart-wit tekeningen , klassen les Engels op een lokale basisschool, werkte als een talk-show host bij een lokale tv-station, gemodelleerd, en zong ook competitief in een koor. Ik mis het zingen van de meest. Vandaag de dag, naast het werken aan Gmail, ben ik gericht op fotografie en mijn man Bradford .

Wat zijn de drie Gmail-functies zou je niet kunnen leven zonder?
Ah, er zijn zoveel mogelijkheden die ik zou missen als ze gingen weg:
  1. Prioriteit Inbox helpt me punt mijn aandacht op mails die ik zou willen reageren op eerste.
  2. Ik gebruik chat veel te communiceren met mijn collega's en vrienden. Ik hou ook van Gmail's vermogen om telefoons bellen .
  3. Ik hou van hoe Gmail e-mails in gesprek te bekijken organiseert, in plaats van dat elke e-mail in een aparte lijn in de inbox. Het maakt het een stuk makkelijker om te zien de hele context van de discussie.

Wat doe je als je niet werkt aan Gmail?
Ik bezoek mijn ouders in Europa paar keer per jaar. Om truc mijn man tot aansluiting bij mij op elke reis naar zijn schoonfamilie te bezoeken, probeer ik de reis in een leuk pakket dat meer landen omvat wrap. En ja, in de laatste drie jaar hebben we een bezoek aan België, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Spanje, Italië, Oostenrijk, Jordanië (Petra hebben we bezocht!), Libanon, Egypte, en wij ook getrouwd in een 13e eeuws kasteel in Slowakije.

Naast reizen, ben ik heel tam en ik ben constant versieren onze San Francisco huis. Om mijn moeder teleurstelling, dat ik bijna gestopt met koken omdat ik bij Google (de schuld van de gratis Google eten!) En begon het grootste deel van mijn dagen op een computer. Ik heb het bloggen de laatste tijd veel en ook de uitgaven veel tijd fotograferen van mensen. Ik kan me niet voorstellen hoe mijn leven eruit zou zien zonder technologie. Ik kan zelfs niet stil te zitten op een strand voor vijf minuten. Serieus.

Hoe doe je uitstelgedrag?
Ik weet niet uitstellen. Ik maak bewuste keuzes om niet bepaalde dingen te doen op dit moment. Zoals nu, ben ik reageren op uw vragen in plaats van codering. :)

Wat zou uw laatste maaltijd?
Pannenkoeken met Nutella en kastanjepuree, en heel veel slagroom. De slagroom moet worden met de hand geslagen, niet uit een blikje. Pannenkoeken moeten perfect bruin aan beide kanten. Ik ben voor een crêpe-off elk moment!

Foto's van Cody Bratt , Google Talk-team
"

No comments: