Monday, April 4, 2011

Google Crisis Response: een klein team de aanpak van grote problemen

Google Crisis Response: een klein team de aanpak van grote problemen: "Dit is de laatste post in onze serie profilering ondernemende Googlers werken aan producten in het bedrijf en over de hele wereld. Snelheid in de uitvoering is belangrijk voor een Google-product team, maar als we geleerd na de recente aardbevingen in Japan en Nieuw-Zeeland, het is nog belangrijker in reactie op een crisis. Dit bericht is een inside blik op de inspanningen van onze jaar-oude Crisis Response-team, en wat ze doen aan iedereen die te maken paraatheid tools beschikbaar om bij de klik van een knop. - Ed.

Het Google Crisis Response Team kwamen samen in 2010 na een paar ingenieurs en realiseerde ik me dat we crisis behoefte aan een schaalbare manier een te maken ramp-gerelateerde informatie onmiddellijk beschikbaar en handig in. Tot iets meer dan een jaar geleden, hebben we gereageerd op crises met verspreide 20 procent tijd -projecten, maar na de aardbeving in Haïti in januari 2010 zagen we de mogelijkheid om situaties te scheppen, een full-time team dat meer zou maken kritieke informatie toegankelijk tijdens ramp.

Voor ons om te helpen tijdens een crisis, is het van vitaal belang om dingen heel snel gedaan, en we in staat geweest om dat te doen als een klein team binnen Google. Werken vanuit een norm die reeds ontwikkeld door een van de Google-technici, werd Persoon Finder gebouwd en gelanceerd in 72 uur na de aardbeving in Haïti, en lanceerde het binnen drie uur na de Nieuw-Zeelandse aardbeving in februari. Helaas zijn er een ongewoon hoog aantal rampen in het afgelopen jaar, dwingen ons om te leren en nog sneller te krijgen.

Binnen een paar minuten van de hoorzitting over de 9.0 aardbeving voor de kust van Japan in maart, Googlers over de hele wereld-van technici tot webmasters product managers-onmiddellijk begonnen met het organiseren van een Google Crisis Response resource pagina met ramp-gerelateerde informatie, zoals kaarten en satellietbeelden , Persoon Finder en nieuws updates en burger video's op YouTube. In Japan, Persoon Finder live gegaan binnen een uur na de aardbeving. Meer dan 600.000 contactpersonen zijn sindsdien, meer dan alle rampen gecombineerde andere-en er zijn verschillende meldingen van mensen die vinden hun dierbaren veilig. Werd ik geïnspireerd door mijn collega's 'het vermogen om gereedschappen te starten ongeveer een uur na de aardbeving; het kantoor in Tokio, in het bijzonder, heeft echt geholpen om de snelle reactie en op voorwaarde dat real-time informatie aan teams over de hele wereld rijden, zelfs terwijl naschokken waren het schommelen van de stad en de gebouwen waren nog wuivende.


Maar we zijn te popelen om andere manieren te helpen vinden. Naast deze inspanningen zijn gericht op specifieke situaties, hebben we hard gewerkt het afgelopen jaar meer in het algemeen het organiseren van de informatie die het meest nuttig zijn tijdens een crisis situaties en het mogelijk voor mensen om die gegevens gebruiken in de buurt van real-time te maken. Als mensen vragen om informatie, dan in onze ogen, het is al te laat. In deze situaties, het is ongelooflijk belangrijk dat de dingen snel gebeuren.

Dus naast de bouw bestemde producten, werken we samen met ongelooflijk veel organisaties tot de technologie bruikbaar te maken voor het reageren op een crisis. Bijvoorbeeld Random Hacks van vriendelijkheid is een samenwerking tussen technologie bedrijven en overheid organisaties die wereld stimuleert teams rond de oplossingen te creëren software om problemen die zich voordoen tijdens een crisis. Recente "RHoKstars" hebben gemaakt van allerlei handige tools-van HeighCatcher , die helpt bij het ​​identificeren ondervoeding van kinderen in opvangkampen door nauwkeurig te kunnen beoordelen lengte en gewicht door middel van een mobiel apparaat, om nieuwe functies voor Persoon Finder , zoals e-mail notificaties, automatische vertaling en fonetische naam matching-die allemaal zeer nuttig is geweest in Japan. Deze projecten vormen een reële kans om levens te verbeteren door gebruik te crowd-technologie en real-time data-sourcing tijdens een crisis.

Het grote aantal grote natuurrampen in 2010 en begin 2011 toont aan hoe belangrijk het is voor degenen die betrokken zijn bij hulpverlening om real-time toegang hebben tot informatie, ongeacht waar ze zijn. Het Google Crisis Response-team heeft gewerkt het afgelopen jaar open source initiatieven die de samenwerking met een grotere respons op crises inspanningen, met inbegrip van hulporganisaties, ngo's en individuele vrijwilligers aan te moedigen te ontwikkelen. En hoewel we een klein team en nog relatief nieuw voor de crisis response ecosysteem, hopen we de middelen en ondersteuning die we krijgen van Google en onze gemeenschap partners over de hele wereld zal een verschil in paraatheid inspanningen te doen.

Geplaatst door Prem Ramaswami, Product Manager, Google Crisis Response Team
"

No comments: